Glow

Inte ett enda hår va still när denna låten gick igång i lördags!



Helt fantastiskt!

So long


20 år sen sist

Det va en på gymmet som såg ut såhär:



Hon va sådär snygg!

So long


4 veckor har gått

Nu ska jag på spinning.
Senast jag va på ett pass va innan New York.
Undra hur det kommer gå?
Undrar en annan sak, varför har jag grym träningsvärk i mina lår?
Har liksom inte tränat!!!

So long


Nostalgi

Va på Coop innan och köpte Kvällan. Läser bara den på nätet annars!



Gillar att sitta och bläddra!!!!

So long


Fick en vansinnigt bra idé

Kom precis på att jag vill åka till Hawaii.
Flyga till New York och va där i några dagar sen flyga vidare till Hawaii.
Hur nice hade det varit :)



Nu kollar jag resor helt plötsligt!!!

So long


Den gode, den onde









So long


Sms kl 11.01

"Ska vi ses?"

Har inte velat ses på fem år så varför skulle jag vilja det nu???????

So long


Ta en titt på dig själv

Alla som inte trivs med sig själv eller sitt liv ( som jag) kan ta sig en titt på detta klippet och fundera en gång till!



So long


2 kalas i 1

Efter jobb idag va jag i Lödde för lite kalas.
Mamma fyllde år i tisdags och Tessan fyller år idag!



Fest i köket.



Antwone sa till mig att göra en arg min.



Lillebror!



Jag gillar att bråka :)



Antwone skulle försöka sura!



Sen blev han glad.



Han fick en ballong av mig. Fantastiskt roligt!



Lillebror med normala ögon.



Tessan fick en märklig växt av mig :)

So long


Pölseland

Blev ju en liten tur till Köpenhamn igår.
Det va jag Therese, Patricia och Lena.



Drack cider på bussen....sen blev jag åksjuk!



Mellanlandade på New Yorker sen satte vi oss på Papas.
Egen värmare på bordet, inte illa!



Somersby!!



Therese åt sin pizza på sitt lilla egna vis :)



Man kan säga att det började regn/hagla.



Bjöds på fina drinkar!



Inga droger eller kärnvapen fick man ta med sig in på toan...lite märkligt tyckte jag!

Nu ska jag betala räkningar och plugga!

So long


Maries arbete

Såhär ser Maries arbete ut....för vi fick tydligen inte va med och ta åt oss äran :)



Svårt att visa hur snygg den blev men alla blev jättenöjda.
Den är i F5 format. Skitsnyggt!!!!

Nu ska jag förbereda mig för en tur till Danmark..om det nu blir av!!
Regnet ni vet :(

So long


Vill fylla år varje dag

Igår fick jag ännu mer presenter.



Fick Thomas Sabo skon av Caroline.
Himla kärt av dig.
Köpte hjärtat innan på dan så nu e mitt armband komplett...hela Landskronaligan e samlad ♥



Glas markörer fick jag av Tessan och Antwone.
Så man vet vems glas som e vems ;)



Av Liza fick jag en tandborste :) Jag fick inte öppna paketet på bion, nu förstår jag varför ;)
Sen fick jag jättefina armband och ett läppglans som va lite lurigt att öppna!!!

Tack allihopa! Jag blev himla glad!

So long


Alright

Nu e jag tillbaka från äventyr.
Först Lilla torg, sen bio, sen Lilla torg.



Presenter...innehållet får ni se imorgon om ni har tur!!!

Till en annan sak.
Fan va skönt det kändes idag...eller det kändes inte skönt.
Det kändes mer som ingenting.

So long


SATC

Nu e det dags.
Ska ner till TGIF´s och möta upp alla för en drink.
Sen smäller det.
Heja oss.

So long


Hjärta mig 3

Har hittat ett hänge som jag ska ha i mitt nya armband jag fick när jag fyllde år.



Ett hjärta av änglavingar...kan det bli bättre?

So long


Hjärta mig 2

Imorgon är det biodags med 7 favvistjejer.
Ska bli riktigt roligt!!!





So long


Hjärta mig

Glenn Ellen är mitt nya favoritvin.
Man får dricka det på Mellow Yellow.
Det va after school idag. Min moster va också där. Det får man inte om man inte går i skolan!!!!
Skärpning!!!

So long


Ops

Igår frågade Tessan mig tre gånger om jag fått nåt mejl. Hon sa inte från vem så jag antog att det va fårn henne.
När jag fortfarande inte fått det kl tio på kvällen så frågade jag vem det va ifrån. Då sa hon att det va från Nelly.
Kom på att jag hade slängt nåt från Nelly som jag trodde va reklam.


Men det va ett presentkort....tur jag hittade det!!!

So long


Snart över

Jag längtar till nästa torsdag kl tio.
Eller vid tolv kan vi säga, sen ska jag ut och dricka öl med mig själv.
För att fira lite :)

So long


Presenter

Nu e jag hemma efter lite kalas!



Fick ny dammsugare och pengar av mamma och pappa.
Tröja, två par örhänge, tröja, presentkort på Lagerhaus och ett stresshjärta av Berglunds.
Randig body av Tessan med familj.


Tack så mycket!

So long


Update


Fick god frukostfika av Liza. Vaniljhjärta och morotskaka. Satt som spiken i kistan! Sen bjöd jag hela klassen på fika :)

Nu e det kalas i Lödde!

So long


Konversation kl typ 03.00

Jag: Hur gammal e den äldsta du har legat med?
Sofie: Han va 43, hur gammal va din?
Jag: Hmmm han e typ 37 nu tror jag så då e han född 1967.
Sofie: Men asså det stämmer ju inte.
Jag: Nä han va född 2003.
Sofie: Ha ha ha ha ha ha ha
Jag: Nä jag menar 1773.

Inte en siffra rätt skulle man kunna säga :)

So long


Galej på Skåneresa!

Igår blev det middag i Hbg.
Sofie hämtade upp mig och Marie och sen hade vi förfest i Billeberga.
Sofie gjorde sig i ordning medans jag och Marie roade oss med att räkna ut hur många kvadratmeter Sofies rum va. Fanns många sätt att räkna på :)




Marie har aldrig sett en trådbuss!!!!

Vi tog tåget från La med Caroline och satte oss på Hamnkrogen och väntade in Sara som hade kollat Hif.



Det va happy hour!!



Jag va glad.



Vi va alla glada!



Alltså man kan ju undra vad det va för fel på han!!
Sjukt störig, men det va ända bilden jag hade där Caroline va med!



Marie verkade också ha kul :)



Fick presenter. Vad kan dom innehålla tro??



Biljett till Lars Winnerbäck!



Thomas Sabo armband. Ska köpa en berlock till, vet inte vilken bara!!

Nu ska jag fortsätta plugga!

So long


Dags för utgång





Bara hemma om på en mellanfest :)

So long


Det blir alltid värre framåt natten

Igår vid midnatt blev vi klara med vårt examensarbete.
Nu e det bara sidonummer och tryck kvar.
Redovisningen också förstås men den försöker jag förtränga eftersom jag inte gillar det!

Idag va sista dagen på praktiken, men jag kommer tillbaka om två veckor hoppas jag!
Så dom hinner inte sakna mig!!



Sitter i min NY tröja och dricker Heineken....det får man idag!!!

So long


Varför vet inte jag det?

Jag vill veta hur jag mår.
Finns tydligen andra som vet det bättre än mig.
Kunde ju varit bra om man själv hade vetat.



Jag ska gå till en spådam!

So long


Nästan klar med garderoben

Nu har jag bara ett litet fack kvar att rensa ut i garderoben. Sen e den klar.
Allt det nya fick plats, tur för mig :)
Hade ju nästan kunnat åka direkt igen för att fylla på nytt!!!
Nä nu blir det till att fortsätta på examensarbetet....det e så himla fantastiskt roligt :)

So long


Fika

Marie har bakat så nu blir det fika i pluggpausen :)



So long


From the side

Mina nya Levis Converse!



Snygga va???
Jag tycker det iaf....

So long


Högar på soffan

Just nu ligger mina inköp organiserat i olika högar på soffan!



Två boleros



Vit "skinnjacka" med trekvarts arm



Sju klänningar och en shortsdräkt.



Åtta linne.



Fem par byxor.



Sju olika tröjor.



Lite blandat crap.



Såklart en I ♥ NY t-shirt så klart :)

So long


By Marc Jacobs



Jacobs by Marc Jacobs for Marc by Marc Jacobs.
Lagom namn.
Ring, armband, fickspegel och en tygpåse :)

Nu blir det Landskrona för min del!

So long


Här va det fest...



Hanna inne i loungen...



Annika fixade drinkar!



Sluts r us ♥



Jag och Berglund på Tgif´s!



Annika och Maria inne på Hipp.



Träffade Liza inne på Hipp....

Nu ska jag läsa vårt examensarbete.

So long


Ja herregud...

Det blev en lång jäkla kväll igår.
Vi va hos Annika ända till kl ett tror jag. Sen kom vi på att vi skulle ut.
Så vi tog taxi till Lilla torg och tog en drink på Tgif´s. Dom stängde två så då gick vi till Hipp.
Och Hipp stängde tre och då va det bara jag och Annika kvar. Och var gick vi då?????
Etagé :)
Det va inte igår jag va där faktiskt. Sist jag va där tyckte jag bara att det va småglin. Men det kändes inte som det igår. Det va ju nice.
Nu måste jag göra nåt....

So long


Mycket grattis....

Nu ska jag och Hanna hem till Annikas föräldrars hus. Det nalkas fest ikväll. Annika har fyllt 30 och det måste firas! Sluts r us reunion!!

Har ny klänning på mig.





Liza fyller också år idag...glöm inte gratta henne!!!
Grattis från mig igen :)

So long


Önskelista

Har fått lite klagomål på att jag inte har lagt upp nån önskelista.
Så här kommer den...liten men naggande god :)


Presentkort på Ikea!


Plånbok från Michael Kors....va på väg att köpa en i NY.
Gjorde ju inte det och nu ångrar jag mig.
Går bra med en mindre modell också...gärna svart :)

Det va allt ;)

So long


Turisterna.....



Nakne cowboyen


Empire State Building



Så kallad polisbil....



Glad med Magnolia Bakery cupcakes!



Lite shopping!



Strykjärnet...



Yatzy i väntan på flyget :)

So long


I drömmarnas land

Kunde inte denna lastbilen fått motorstopp eller typ vält :)





Här hade jag kunnat bo faktiskt!!

Nu måste jag nog ut och handla skor...får se om jag orkar lyfta röven :)

So long


I M&M´s himmelrike

Jag och mamma va inne på M&M på Times Square.
Tre våningar med godis och allt annat man kan tänka sig som det stod M&M på.

Man fick välja sitt eget godis.


Mamma valde gröna till Antwone.



Jag valde rosa :)

So long


Thank god it´s friday

På fredagen i NY åkte vi till Woodbury Common outlet.
Ett ställe med 220 olika märkesaffärer. Vi tog bussen dit.
Jag och Sandra satt längst fram eftersom jag har en tendens till att bli åksjuk.
Så chauffören började prata med oss och sa att jag skulle va beredd med kameran helt plötsligt. Så där satt jag och väntade, när vi körde upp från en tunnel och fick se hela Manhattan från andra sidan floden.





Vi va där innan dom öppnade...för säkerhets skull liksom :S
Mamma och Siv va laddade :)



Jag och Sandra väntade på en bänk tills dom öppnade.



Vi fick ta en paus kan man säga....och här va vi inte färdiga med shoppandet :)



Jag hade babianarmar.....



Vi fikade på världens godaste kanelbulle från Cinnabon!



När vi kom tillbaka till stan så handlade vi mat på Dannys och köpte öl i brun påse och sen tog vi med oss det till Times Square och åt och drack!



Såhär mysigt va det :)



Såhär trevlig utsikt hade vi....

Det va fredagen också, eller inte riktigt!
När vi gick tillbaka till hotellet stod dom här vrålåken utanför grannhotellet!







Gumball hade kommit till stan :)

So long

 


Islands nerköp

På planet på väg till New York flög vi över Island.
Kaptenen ropade ut att om man kollade till vänster så såg man vulkanmolnet. Lite obehagligt när hela planet stod och lutade sig över på vänstersidan.

Såhär såg det ut iaf.





Att de möget kan ha skapat så stor kaos....

So long


Start spreding the news....

Lite bilder kanske? Men bara lite, jag kokar ägg så vi får se vad vi har tid med :)
Vi kan ta onsdagens strapatser kanske. Jag och mamma va ute på en lite långpromenad!



Vi började turista i tunnelbanan.



Till minne av alla brandmän som omkom den 11 september 2001



Hittade en bra outlet som vi lyckades gå vilse i!



Vi gick till Brooklyn Bridge när vi väl hade hittat ut.



Jag fick ta en paus, bron va sjukt lång, men detta va bara början..



Frihetsgudinnan såg man från bron, very small of course ;)



Brooklyn Bridge från Manhattan Bridge som vi gick över sen.



Efter vår lilla promenad så tog vi tunnelbanan till vårt hotell sen gick vi till Central Park.



Riktigt varmt va det!



Gick förbi The Plaza.
Kommer ni ihåg i Sex and the city??
Mr Big och Natasha har förlovningsfest när Carrie kommer!



Sen gick vi förbi Trump Tower.
Donald va inte hemma :(



Onsdagens "lilla" promenad slutade i denna brännan.
Sådär snyggt om ni frågar mig.
Nu fjällar jag dessutom :(

Det va onsdagen, och nu hinner jag inte mer för det e dags för sängen!

So long


Fussball med pappa

Pappa bjöd mig med att kolla på Bois. Mamma jobbade så det va väl därför!
Men man får korv i Vip-tältet :) Jag gillar korv!!



So long


Storebror och stirrögat

Det e en viss lillebror som har väldigt stirrande ögon.



Ja som ni ser!!

So long


Det viktigaste

Mina två viktigaste saker jag handlade på resan.



Lite skor, trodde jag hade köpt 8 par men det va visst bara 7 :)



Michael Kors väska!!

Tror jag måste gå och lägga mig nu. Känns som det e dags!

So long


Kändisresor

Jag och mamma fick se lite kändisar.
Först Runar Söögard på Kastrup, om man nu kan räkna han som kändis.
På Times Square spran vi på dessa två:

 

Mario Lopez och Taye Diggs kom gåendes.
Dom va inte fula nånstans!
Pax säger jag :)

So long


Back on track

Nu e jag på svensk mark igen.
Hade kunnat va där några dagar till för lite mer shopping. Hade nog tyvärr inte fått hem det bara!!
Ganska trött nu men man kommer väl in i denna dygnsrytmen snart också.
Bilder kommer snart :)

So long

( Asså man kan inte centrera, e det nåt nytt eller??)


Time to say goodbye

33 minuter sprang jag på!!!
Mitt mål va 35 så jag va nöjd. Hade nog kunnat springa lite snabbare men vissa tröga skulle gå mitt i vägen. Kioskmongo!



Men iaf....nu sticker jag.
Sofie ska vakta min lägenhet ikväll, eller kanske hela veckan om hon inte kommer ut :)
Vi hörs på måndag allesammans!!!

So long


Det va sent en kväll....

Slänger in lite bilder från igår...allt för att slippa öppna resväskan och börja packa!!



Lisa, Liza och Marie!!



Marie testade vattenpipa för första gången....hon gillade det!!



Sjukt rolig bild :)



Det va roligt verkade det som.



Veronika rökte också!



Emelie, Adelina, Marie och jag på Hipp!



Jag och Adelina :)



Adelina och Mia-Linn :)



Så charmig hon e ;)



Ibland lyckas vi minsann....

NU ska jag resa mig från soffan.......packa packa!!!

So long


Avlidningsdags I wish

Fy fan va jag e trött.
Har precis slängt in alla glas i diskmaskinen.
Nu ska jag ner och flytta min bil och köra och handla en falafel!
Sen blir det packning!!!

So long


Some partytajm

Kom precis hem från jobb.
Sitter och äter så det inte ska spåra ut totalt ikväll :)
Ska ju faktiskt jobba imorgon också!!!
Nu måste jag fixa till mig lite ni vet, sånt som tjejer gör innan fest.
Ska ner i utgångslådan i min nya byrå också :)

So long


RSS 2.0