Honey, I´m home

Ja då va man tillbaka i lilla landet Sverige igen.
Helt sjukt vad man hinner med mycket på tre dagar.
Shoppa, åka på sightseeing, äta, dricka, fika, gå på karneval, dra till med en riktig brakfylla och bakfylla.
Köpte bara två par skor. Ville så väldigt himla mycket ha ett par Guess skor men jag tog en chansning och hoppas på att de finns i Usa till ett lite billigare pris.
Nu ska jag hoppa på mammas motionscykel i en timme sen återkommer jag med bilder på mina skor :)
So long

Det ringer i mina öron

Hamnade på ett spinningpass på gymmet i Lödde. De hade tryckt in 11 spinningcyklar i vad som kändes som ett gammalt lunchrum. Ingen AC och en liten stereo med musik.
Jag vill ju höra hög musik när jag spinner.
Efter 10 minuter gick brandlarmet och vi fick utrymma.
Sen kom vi igång igen.
Instruktören spelade Paid my dues med Anastacia så där vägde hon upp passet lite.
Det är ju liksom min låt :)
Nu ska jag packa om min resväska.
Sticker ju iväg till Berlin imorgon.
Har redan bestämt att vi ska äta korv och dricka öl på Kastrup!
So long

Hooo hooo

Jaha då var det dags att bege sig mot Lödde :(
Har packat tre väskor nu.
Tror jag har allt jag behöver.

Nä fan jag vet vad jag skulle behövt.
En hovslagare.
Det hade varit nice!

Ja hörs i Lödde sen då!

So long


Pengar rullar in som det ska....

Blev en liten slant som lätt kommer spenderas i Berlin.



Man kan säga att denna helgen gick i hästarnas tecken.
På både det ena och det andra sättet :)

So long


Pimp my work

Therese har fixat fint på jobb med lite tassels.



Dom hänger där och dinglar så fint!
Hennes arm är väldigt fotogenisk!

So long


Va gör du nuförtiden???

Hängde hemma hos Therese hela kvällen igår i sann Hollywoodfruanda.
Blev lite bilder också.



Såhär såg jag ut dagen till ära.



Therese pimpade sig själv!



Läcker....



Björn var very hot!



Berlinbrudarna...



Hon var törstig.



Väldigt törstig!



Mina nya partners in crime!

Det blev lite knasigt på slutet för helt plötsligt var jag inte själv.
Fyra stycken var vi här hemma.
Två sov på soffan och jag fick en inne hos mig.
Vid fyra idag följde jag han hem. Trevlig dag blev det :)

Vann på hästarna också.
Vet inte hur mycket men tydligen mer än 1000 kr!

So long


Helgen kommer och går

Gårdagen spenderades i Landskrona där det bjöds på mat.
Grillat är godast hos Johansson/ Bergström!

Bilen kapejsade när jag körde hem. Fick köra i 70 från Lödde till Malmö.
Fyllde på 4 liter olja idag och nu är den som ny :)

Fick med mig syster på spinning i morse. Hon höll på att dö.
Tror inte hon kommer kunna gå imorgon!
Tradit för henne.
Åkte på att jobba idag också.
Fyra timmar blev det.

Nu ska jag göra mig iordning för Hollywoodfruar fest.
Ska lägga på min bredaste och skränigaste skånska och imponera på Vänersborgsbrudarna med min Anna Anka röst! Tror dom kommer gilla mig faktiskt :)

So long


Go Adelina, it´s your....

Adelina fyllde år i lördags.



Gissa vad hon fick :)
Fastnade i dörren på kebabhaket. Han som jobbade där fick komma och öppna!



Adelina gick igång på Rubics kub.



Linn fixade med något annat trixit!



Hon klarade det fantamej.
Blev jävligt impad!



Jag låtsades att jag klarade det :)
Det gjorde jag inte!

So long


Glasklart

La precis in bilderna från helgen.
Bättre sent än aldrig!



Väntade på de roliga!



Marika...sjukt rolig!



Råkade gå till Båten. Nerköp!
Det var nog bara vi där :)

So long


Beroende

Fick tre små burkar med Body shops body butter i julkapp.
Numera är jag beroende av dom.
Alla tre är snart slut så jag fick köpa en ny.
Det blev denna:


Luktar sol och värme.
I like och längtar till sommaren.

So long


Ett break

Har legat på latsidan på sistone här.

Bjöd hem Adelina på Alla hjärtansdag middag i måndags.
Det blev kräftstjärtar med bandpasta.
Det blev dögott för att vara första gången jag lagade det.

Igår blev det jobb+jobb. Sen tog jag tag i min själv och stack och tränade. Har ju inte tränat på hela helgen.
Så det blev ett pass idag också.
Imorgon blir det spinning och då jävlar ska jag svettas :D
Har lurat med mig Tessan på ett pass på lördag.
Återkommer med om hon överlever eller inte!

So long


Alla hjärtans

Fick en fin present av Patricia i fredags.
Var ju tvungen att äta den!



Behöver jag säga att den var god?

So long


Hej och hå

Fan vad helgerna går snabbt när man har något att göra hela tiden.
Fredagen bjöd på Glasklart humor med Hanna. Gick vidare till båten men där var helt dött. Tog det väldigt mogna beslutet att gå till Max istället för Koi.
Jobbade hela dagen igår sen bjöds det på födelsedagsfest hos Adelina.
Kollade lite Melodifestival, rockade rockring och drack bål.
Sen blev det rundan till Hipp.
När våra fötter var mogna att gå hem köpte vi med oss mat och sen gick vi hem till Adelina och åt.
Råkade somna på hennes soffa och vaknade kl sju och tog taxi hem.
Stabilt.

Nu väntar jag på att hela familjen ska komma hit.
Fullt hus!

So long


Träning ger färdighet

Igår var det en månad sen jag började träna och äta bättre.
Mätte mig när jag började och mätte mig igår. Runt magen då alltså.
4 cm var borta.
Bara typ 30 kvar :S
Nä men en 14 cm till hade man ju inte dött av.

So long


Lite överdrivet

Gjorde om lite på toan.
Insåg att jag nog inte behöver köpa tamponger på 3 år typ.



Har så det räcker kan man säga!

So long


Kände att det var dags



Det var dags att köpa ny handkräm.
Fick ont i händerna varje gång jag försökte pressa ut det där lilla sista!

So long


Leverans

Tessan med familj kom hem igår.
Hennes väska är kvar i New York så jag trodde det var kört med presenter.
Men minsann det dök upp några saker.



Nya Converse!



Två filmer.

Min kille är ju med i den ena.
Helloooo, is it me you´r looking for :)

So long


Aldrig varit så gott

Mjölk är fantastiskt gott.
Har inte druckit det på ett tag men idag köpte jag hem ett litet paket.



Satan va gott det är när man är bakis.
Underskattat!

So long


Swingan

Blev utgång igår.
Var ju inte planerat från min sida men jag blev taggad hemma hos Ann.



Taggad...



Ann, Liza och jag.
Man kan säga att Ralle fyllde oss i baren.

Hade besök inatt. När han hade gått gick jag till Mc Donalds. Helt onödigt.
Så idag fick jag med mig Hanna ut på en promenad.
Gick ända bort till Zlatans hus.
Han var inte hemma :(

So long


Smyger...



Sneaky under luggen :)

So long


Frukost

På tisdagar tränar jag kvart i sju på morgonen vilket betyder att jag inte är på jobb förrän halv nio.
Tycker det är onödigt att ödsla tid på frukost då så istället trycker jag en sån här:



Den var skitgod.
Smakade som dom halvcirklarna. Minns inte vad dom heter men goda är dom.

Snart blir det en runda någonstans i stan.
Har precis varit och tränat lite spinning också.
Skönt såhär på morgonkvisten.

So long


Nu blir det renovering

Har haft en trevlig målare på besök.
Ska måla om i hallen, halvan och storarummet.
Kommer åka upp en fondvägg också.



Denna blir det.
Ska bli skönt när det är klart.
Nytt och frsächt gillar jag :)

So long


Hyvens

Var på Willys innan och handlade.
Har ju mitt självscanningskort som Marie tvingade miig att skaffa. Måste ju säga att det är ganska smidigt.
Har aldrig åkt på en avstämning men idag gjorde jag det.
Det stämmde minsann. Och vad fick jag för det?
Denna:



Får man någonting varje gång det stämmer?
Är det inte meningen att det ska stämma varje gång?
Lurigt.

Jag har varit på spinning iaf :)

So long


Hade faktiskt ingen aning

När jag är lite trött på jobb brukar jag gå ner på Pressbyrån och handla en Vitamin Well
Trodde liksom att de var bättre att dricka en sån än en Pepsi Max.
Men ikke.
Värsta sockerfällan.



Så nu är det slut med dom också!

So long


Gott mos

I söndags lagade jag blomkålsmos.

Det var faktiskt gott.
Hade med kycklingkorv och vitkål.



Kokade blomkål sen hällde jag i Milda mat 4 %. Hällde i lite för mycket så den blev lite rinnig.
Men det var ju första gången så nu vet jag hur jag ska göra till nästa gång :)

So long


Snabba skor

Var inne på Märkesoutlet och hittade ett kap.
Nya träningsskor.



290 kr.
Nu jävlar ska det traskas runt i stan.
Idag blev det en runda med Marie.
Ska mäta nu hur lång den blev. Inte lika lång som i måndags.
Den där Marie är lite lat :)

So long


På lördag börjar det

Melodifestivalen.
Gillar ju egentligen inte det men jag måste ändå kolla varje år.
Dessutom ska vi ha vadslagning på jobb.
Vem tror ni går vidare?

Pernilla Andersson, Desperados
Danny Saucedo, In The Club
Swingfly, Me And My Drum
Le Kid , Oh My God
Jonas Matsson, On My Own
Rasmus Viberg, Social Butterfly
Jenny Silver , Something In Your Eyes
Dilba, Try Again

En vild gissning av mig är:



PAX

So long


RSS 2.0