Ny frisur :)

Jag glömde att jag hade klippt mig :)
Dö kort blev det.
Fast jag ser inte ut såhär iaf...tur det kanske!!!

image351

So long

Bara så ni vet :)

Så e jag på väg ut på min balkong för att dricka vin.
Så om nån e sugen så e det bara till att titta förbi! Jag finns i huset :)

So long

Färdig :)

Nu e jag färdig med balkongen. Inte helt färdig då men jag kan inte göra mer idag. Får väl slänga dit en och annan växt också!
Såhär blev det iaf:

273497-345      273497-348
273497-346      273497-349
273497-347      273497-350

Lite blommor och annat crap gör nog susen :)
Nu ska jag slänga i mig lite mackor!

So long

Redan svettig

Ja nu jävlar ska min balkong bli sniiiiig.
Har precis lyft bort den klossen som låg där innan. Vägde rätt så mycket. Så nu ska jag sopa upp duvbajs och sen ska jag klippa till en gräsmatta som ska läggas ut. Jag har tagit bilder så ni får se före och efter. Micket spännande!

So long

Pantade

Idag blev jag nästan medtvingad av Annika att panta hennes flaskor. Vi gick runt hela stan med hennes påsar och skämdes. Till slut blev dom pantade. Jag fick en glass för besväret :) Och sen upptäckte vi att JC hade rea på allt så vi va ju tvungna att gå in där en sväng. Vi hittade varsitt linne. Och nu har vi precis haft fruktkött på våra armbågar. Man blev dö len.
Jag har fått fler presenter idag. När jag klev innanför dörren så stod det två stolar och ett bord till min balkong. Och två rullar konstgräs som jag ska rulla ut :)

So long

Tjohoo de e loligt

Jag ska få ny TV. Jippie!!!!
Inte en dag för tidigt. Ska bara välja ut en som passar mig i smaken.
Och så ska jag möblera på min balkong. Tjohoo!

So long

Mmmmmuffins

Idag fick jag en till födelsedagspresent. Blev micket glad. Och så blev jag bjuden på frukost/lunch! Nice!
Nu tänkte jag kolla på Desperate Housewifes. Va ett tag sen jag kollade på det faktiskt. Sen ska jag beställa hem lite muffins :)
image342
So long

Före och efter :)

Detta ser så hysteriskt roligt ut!

273497-343
Såhär glad e man när man sitter en fredag eftermiddag på balkongen och dricker vin

273497-344
Såhär glad e man dagen efter :)

So long

Ikke bra

Det va ju inte mycket Sverige hade att komma med. Kunde lika bra skita i det. Hoppas dom inte spelar så i EM.
Just nu förbereder jag mig för en sak. Måste komma på lite saker bara. Ska snart kasta in handduken.

So long


Herregud alltså

Fi fan vad det har regnat idag. Helt dyngsur när jag kom till sjukgymnasten och exakt lika blöt när jag kom till skolan. Sen att jag gick till Triangeln från Gamla väster gjorde ju inte saken bättre.
Så nu har jag varit och uträttat lite saker. Smög så jävla bra trodde jag men jag blev påkommen. Attans!
Nu ska jag laga sallad. Har inte ätit frukost än så det får bli frukost/lunch/middag. Och kl åtta e det ju fotboll :) Måste förbereda inför EM :)

So long

Go Josse, it´s my birthday :)

Ja vi har ju varit i Stockholm hela helgen och firat.
Slut´s r us började sin resa vid sju på morgonen. Blev en tur inom Gränna för att handla polkagrisar såklart!
273497-332
När vi kom fram till Stockholm så hittade vi till lägenheten ganska snabbt. Och väl där drog vi ut på balkongen. Solade oss och drack vin. Lite för mycket vin kanske. Vi va tvungna att ha partyhattar hela tiden också.
273497-333
Sen visste ju inte jag var vi skulle så det blev en överraskning. Hamburger börs blev det för att titta på R.E.A! Sjukt roligt. Och så roligt vi hade åt vår servitör.
273497-334
Vid det här laget va vi alla rätt så bra i gasen. Så vi drog upp på dansgolvet. Och börjar dansa såklart. Fast det va bara vi som gjorde det. Men sen jävlar spratt det i benen på alla jävlar på stället. Micket roligt. Vilka glädjespridare vi e. Fick nästan alla på gott humör.
273497-335 273497-336
Sen gjorde vi misstaget att gå till Café opera. Shit vilket crap ställe. Vi drog igång vår dans igen och det va inte så poppis bland alla andra. Men vi hade kul. Annika körde tom trappan :) Sen åkte vi tunnelbana hem!
273497-337
På min födelsedag fick jag låtsas sova för det förbereddes i köket. Höll på att dö av garv när Annika och Hanna kommer in med partyhattar, ballonger, en present och frukost bestående av chips, en banan och Fanta. Micket roligt! Sen blev det frukost med frallor :)
273497-338
Det va meningen att vi skulle åka till Djurgården och ha picknick men efter att ha åkt rundor ganska länge och ett litet missförstånd på Systemet så blev det gräsmattan nedanför lägenheten. Gick precis lika bra. Va dömysigt!
273497-339
När vi va färdigvilade och sniiiiga så begav vi oss in mot stan igen. Återigen visste jag inte var vi skulle. Det blev Restaurang Kungsholmen. Synd att vi va bordet som blev bortglömdda annars va det jävligt trevligt. Fett med fräscht :) Efter en stor middag så begav vi oss till F12. Sjukt cool terass och micket trångt. Men där va ett jävla drag. Och där hade vi lite kändisresor också.
273497-340
Och idag har vi bara åkt bil. Gick ganska snabbt faktiskt. Rätt så skönt.
Det va alles för denna gången.
Tack för en jävligt trevlig helg. Sjukt rolig :) Och tack för presenterna. Blev fett med glad :)

So long

De e la semester....

Fi fan vilken helg det har varit. Högt tempo hela tiden. Men fy fan vad roligt det har varit.
Kommer bilder och berättelse sen. Måste packa upp först och kanske gå på dass.
Ingen har haft rätt på vad jag hade i ryggen hos Hanna förresten.

So long

ET go home :)

Nu har jag kalas. Eller kalla det vad ni vill. Jag sitter med datan i knäet. Pappa och Antwone e ute och väntar på att mamma ska komma hem. Tessan och Jason sitter och kollar på Melodifestivalen. Men snart ska vi äta glass. Oh nu kom katten också. Trevlig tillställning det här!
Just nu e jag aptrött. Får ju inte sova imorgon heller. Hanna och Annika kommer och hämtar mig vid halv åtta för att styra kosingen mot Nueva el Stockholmo :)
Ska bli sjukt roligt att leva loppan där uppe lite.
Inatt sov jag hos Hanna. Hon ville inte sova själv. Men det jag ville komma till va att jag skulle lägga mig på golvet för att vila vid två inatt. Känner att jag har nåt i ryggen. Tar fram det. Om nån kan gissa vad det e så vinner ni en heldag med mig. Vilket pris :) Hanna får inte gissa! Det va mycket obehagligt iaf ;)

So long

Lite grillad

Har precis solat ståendes i ett solarium. Det va döbra för man kunde dansa :) Men jag e ganska grillad nu!
Snart ska jag och Annika ner på Sir Tobys och kolla Champions league finalen. Micket spännande.
För övrigt så har jag varit mest irriterad hela dagen! Crap!

So long

Grattis som fan din gamle get :)

Idag fyller Tirre år. Eller Norpan som vi också säger!
Och eftersom jag e hemma hos Annika så har jag ingen bild på henne så jag får improvisera :)
image331

Grattis på 27-årsdagen!

So long

Ja jippie :)

Jag har precis blivit bjuden på mat hos Fröken Johansson. Micket gott.
Så nu ska vi dricka Pripps pure :) Och kolla på melodifestivalen!
Om det e nån som ska köpa den där mattan till mig när jag fyller år så går det bra att köpa grön eller röd :)

So long

Gränna Here we come :)

Ha ha ha ha.
Om Hanna får en porös polkagris så dör jag.
Jag blev väldigt sugen på en helt plötsligt.
Ska nog köpa med mig hela deras lager :)

image330

So long

Vad e det för dag???

Jo det e snart min födelsedag, först Tirres!
Men jag tänkte slänga upp en liten önskelista. Så ni vet vad ni ska köpa :)

♥ Balkong möbler och balkonglåda med blommor som inte dör så lätt :)
♥ Isformar
♥ Potatissticka
Matta på Ikea
Lampa på Ikea
♥ Pilatesboll
♥ Två stora och två små handdukar

image329
So long

Aj aj aj aj

Fiiiiiiii fan vad ont det gjorde idag. Fick ligga helt stilla för att det inte skulle kännas nåt överhuvudtaget. Den i benet va nog värst. Fasar för nästa måndag när jag ska få dom igen!
:(

So long

Tråkigt :(

Finns det nåt tråkigare än att vänta på tvätt. Tror minsann inte det. Det e just det som jag sysselsätter mig med nu. Sen ska jag cykla och få nålar. Hoppas att verkstadsmannen som har min bil ringer snart också. Jobbigt att hålla på att cykla hit och dit hela tiden.
För övrigt så e jag glad. Micket glad :)

So long

Bä bä vita jävla lamm

Idag spekulerade jag och Annika på jobb om vad fan som händer i Bä bä vita lamm? Vad e en helgdagsrock och en söndagskjol?? Och vem sjunger låten, måste ju va nån form av storasyster eller storebror. Och var fan får lammet sin säck ifrån??? Mycket märklig låt iaf.

image328
Det e ju jag....fast ett lamm :)

Jag gjorde ett test precis på alkoholprofilen.se, dom tyckte att jag drack för mycket. Trist ju. Det tycker inte jag!

So long

Unna das helg

Det borde va förbjudet att jobba på helgen tycker jag. En regel som jag ska införa.
Igår spårade det ut bara liiiiite. Jag och Annika käkade på Moosehead och sen gick vi till Koi och drack lite alkohol. Hanna och gänget kom och det bjöds på shots.....många shots.
Vi slutade på Etagé iaf....vet egentlige inte varför. Va där typ i en kvart innan jag tog en taxi hem. Men det va säkert kul :)
Nu ska jag skicka lite mejl :)

273497-327

So long

After work och lite till

Ja det blev en liten runda på stan idag. Mötte upp med Annika och Annika och några till ute vid Dockan. Dom hade käkat så jag slök en öl på väldigt kort stund.
Sen begav vi oss till Lilla torg. Sjukligt mycket folk. Ingen plats till sju pers så vi fick gå till Siesta som ligger ¨på Gamla väster. Där fick vi vår öl. Men fortfarande ingen mat för mig. Så nu har jag och Annika precis varit på Mc. Jag hann med en sak till på vägen hem :)
Nu ska jag sova!

So long

Crap förutom det där sista

Idag har det inte varit nån bra dag.
Förstår inte att en person kan dra ner ett helt gäng på det sättet. Orkar liksom inte mer nu!
Och så till råga på allt så gick min fina rosa nyckelkedja isönder. Och i den hängde mitt troll som jag har fått av Bea. Jag blev dö ledsen. Så jag fick kalla in förstärkning från en knasboll som fick laga den. Så nu e den hel igen.

Nu har jag precis kommit hem från Annika. Hon bjöd på lite midsommar mat. Nypotatis, gräddfil och äggamacka. Va dögott :)

Om man funderar på att skita på sig för att få gå hem från jobb så trivs man inte va??

So long

Showtime

Här kommer lite bilder från helgen! Har äntligen fått tummarna ur röven för att lägga in dom!

273497-323
Ha ha ha...sjyst bild....in i dimman :)

273497-324
Gänget i lördags!

273497-325
Champagne picknick i Västra hamnen :)

273497-326
Måste få malla mig med mina nya Converse!

So long

This is it :)

Snart e det dags för mig att ta tjuren vid hornen :)
Ja jag måste ju göra det!

273497-322

So long

Några öl senare :)

Idag blev det T-bone och lite öl. Jippie :) För att vi inte skulle bli besvikan på köttet så blev det kyckling! Gott som tusan!
Nu ska jag kolla en sak som vi spånade på över ölen! Blev hemskt sugen!
Oh just det, hade nästan glömt.
Slaktaren ringde och ville ha tillbaka sitt kötthuvud!
Jävla idiot!

So long

Byggmästare :)

Idag har jag byggt lite ;) Måste ju sysselsätta sig med nåt!
Fick även nålar imorse. Gjorde inte så ont, va mest obehagligt! Har dessutom fått ett blåmärke :(
Snart ska jag kasta in handduken. Ska tydligen på nån form av säkerhetsutbildning imorgon. Sådär sugen!

273497-321
Desto mer sugen på en iskall öl :)

So long

Varför sluta???

Jag och kusin delade en flaska vin på Lilla torg.
Sen blev det lite vin och skumpa hemma hos Hanna och Martin. Trist att vi glömde våra morgonrockar :)
Nu ska jag förbereda mig mentalt för att bli stucken i axeln imorgon :(

So long

Galej time :)

Igår spårade det ut en smula. Men det va roligt!
Nu ska jag bege mig ner mot Lilla torg och luncha med min kusin sen blir det rallyfart till Västra hamnen för lite kalas och grill. Ska bli gott med en redig bit ködd :)

So long

Bränd i huvudet

Idag har jag och Sara bränt oss i huvudet.
På två sätt!
Både lite fulla och lite solbrända :)
Nu måste vi dricka mer innan vi torkar ut. Lyssnar även på tango!

So long

Unna da semester

För att ni inte ska tro att vi bara drack öl och shoppade så kommer här lite bilder som visar att vi även bedrev en kulturell verksamhet :)

273497-316
Vi va på en kyrkogård....Evita ligger i ett sånt här litet obehagligt hus

273497-317
Va även i Japanska trädgården. Micket vackert :)

273497-318
La boca....sjukt coola hus!

273497-319
Kollade på fotboll...en dog!

273497-320
Och så drack vi vin som ni ser :)

So long

Fastnat :D

Har ni sett Telenors nya reklam på teve???
Låten där i e skitbra iaf....lyssnar på den nu!
Vill ni lyssna så finns den här!

So long

Suget har satt in :)

Jag e fantastiskt sugen på en Quilmes. Den godaste ölen jag nånsin har druckit. Finns tyvärr inte i Sverige!

273497-315
Quilmes, chips, chokladpudding och rock´n roll :)
Fest helt enkelt!

Måste bara malla mig lite med min Absolut disco som jag hittade i London :)

273497-314

So long


Bjuder till

Nu har jag lagt in typ 350 bilder i min data.....det tog en jävla tid kan jag säga.
Jag bjuder på en idag.....när vi körde This is the night.
Kanske syns :)

273497-313
Och idag fyller Annika år.....grattis som fan :)
So long

Hola hola din gamla pantolla :)

Vi e tillbaka. Sorgligt men sant :(
Orkar inte skriva nåt direkt nu. E sjukt trött. Resan tog bara 23 timmar!
Så nu blir det till att packa upp lite och sen kolla Greys!

So long

RSS 2.0