På jakt

Håller på att tvätta nu. Fy fan vad tråkigt det är.
Iaf så ska jag snart bort till Entré och shoppa lite på jobb tänkte jag.

Ikväll kvart över åtta har dom vip kväll på Center Syd.
Lite rabatt och annat skit.
Tänkte se om det finns ett par spinningskor som vill följa med mig hem.
Pratade med en instruktör igår och tydligen får man ut mycket mer av spinningen om man har riktiga skor.



Ska se om jag kan få med mig mamma också på min shoppingtur. Det blir så mycket roligare då av någon konstig anledning :)

Fasiken vad The Scropt gör bra musik. Hans röst är som en tunga i örat!

So long


Planeringsmöte

Sitter fortfarande hemma hos kusin och planerar LA.

Var på spinning och cirkelträning innan. Hann med att dö lite innan jag traskade över gatan hem hit.
Blev bjuden på pastasallad och kaffe.

Nu är vi snart klara förhoppningsvis. Måste ju få min skönhetssömn.
Men vilket bra schema vi har tagit fram för oss :)

So long

Pic one, anyone

Har fått ny tjänst på jobb vilket betyder att man måste lämna in ett kort på sig själv så att alla andra på företaget kan se vem man är och vad man jobbar med.

Väljer lite mellan de här bilderna:















Man vill ju liksom inte gärna göra bort sig på jobb!

So long


Bitte stör ej

Min kille är på teve.
Hade egentligen behövt duscha efter spinningpasset men det får vänta till halvlek!

Nu finns det liksom viktigare saker att göra.

So long


Smelly cat

Nuförtiden är det många som säger att jag luktar gott.
Det beror på mitt hårspray!



Testa testa :)

So long


Lurar ögat

Gjorde precis köttfärs med svamp och riven vitkål.
Lite sallad till det och en klick kräm fräs så var matlådor till tre dagar fixade.



Tur att det var godare än det ser ut!

So long


Dajliga söndag

Fasiken vilket väder det är ute!
Gissa vad jag har gjort? Städat hela lägenheten.
Har tom bonat golvet som Josy brukar säga :)

Igår var det inte mycket till övers för mig.
Jobbade sen körde jag hem till mamma och pappa och käkade.
Slutade med att jag körde hem och däckade och vaknade kl ett idag.
Lagom utvilad.

Spinning väntar kl fem sen blir det en tur till Landskrona.



Bild från i fredags....fy vad roligt det var.
Saknar våra kära utekvällar.

Förresten jag har städat ur garderoben också.
En svart sopsäck fick jag ihop :)

So long


Risigt värre

Det var inte kul när klockan ringde imorse!
Herregud va roligt det va igår.
Annika dök upp som en överraskning.
Sprang på hovslagaren också. Det är mycket som är oklart idag vill jag lova.

Undras om jag ska köra till Lödde och äte eller gå ut och dricka öl?

So long


Glasklart

Nu drar denna damen iväg på galej!



Vi ses

So long


Skinny bitch

Kolla vad jag precis slank ner i utan att hela magen hängde utanför.
Mina skinny jeans som jag köpte 2006....har sparat dom fall i fall!





Ja det kanske inte var så intressant för er men för mig blev det ett stort leende på läpparna :=)

So long


Låt mig komma in

Följde med Liza på bio efter jobb.
Let me in hette filmen.
Den va, ja va ska man säga, lite speciell.
Tydligen den engelska versionen av Låt den rätte komma in.
Den var lite läskig men ibland skrattade man när det skulle vara rälig.



Tjejen i filmen var lite lik Lo i The Hills.

Imorgon är det fredag. Då ska jag och Berglund försöka komma in på Glasklart.
Blir en och annan överraskning under kvällen också :)

So long


Herrejävlar

Släpade iväg mig på ett spinningpass idag. Direkt efter va det cirkelträning. Liza hängde också med på det.
Jävlar i havet vad jobbigt det var. Svetten rann och benen skakade.
Plus att 3 cm har försvunnit runt midjan sen sist jag mätte mig :)

Jag kämpar vidare!
Nu blir det havregrynsgröt med äpplemos.

So long


Wanted!

Vill ha nya skor tack!
Gärna dessa:







De sista två är Steve Madden.
Ska hålla ögonen öppna i LA!

So long


Komma igång låtar

Har fyra nya låtar som jag tycker om att lyssna på.

September- Resuscitate me
September- Bump and grind
Teddybears- Little stereo
Robyn- Love kills


Lyssna och njut....eller träna :)

So long


Raj raj raj

Nytränad och sådär fräsch!
Fan vad gött det är när man är klar.

Nu väntar duschen och havregrynsgröt.
Så jävla spännande liv man lever just nu.

Tjohooooooooo, men det är faktiskt mitt liv och jag som bestämmer hur jag vill leva det.
Eller hur?

So long


Frissan på topp

Har precis varit på Salong H2 och blivit klippt.
En skitsnygg kille fick ta tag i mitt rishår.
Lite jobbigt när han klippte luggen och stod lutad över mig, precis framför ögonen.
Hade svårt att koncentrera mig!





Mest lite finslip på luggen och topparna.

So long


Saken är biff

Fixade ihop biffar med fetaost i.
Lätt som en plätt ju plus att jag fick 3 matlådor till veckan.



Lite broccoli och haricots verts till det så kunde det ju knappast bli bättre!

So long


Såg ni?

Ni missade väl inte månen igår?



Den syntes ganska så bra!

So long


Lördagens bravader

Imorse blev det träning. Fick ju med mig Liza på ett powerpass. Körde ett spinningpass efter det också.
Var lagom mör efter det.
Mötte upp Sara i stan efter lite sicksackgång mellan polispikéer och Hif supportrar.
Blev käk på Plaka. Kycklingspett med klyftpotatis och tzatsiki.
Luktar lagom gott nu :)
Sen blev det fotboll. Det va dajligt när solen stod på. När den försvann blev det satan kallt.
Men Hif vann så vi var båda glada och nöjda.

Nu ska jag avlida på soffan.
Har gjort dippa och morötter och ska snart poppa popcorn.
Sen kör jag häng med mig själv hela kvällen.

Ha en trevlig lördag alla glada och sura.

So long


Skubbar

Tänkte faktiskt sticka och träna idag men jag skippar det.
Hade varit tvungen att duscha på gymmet och jag gillar inte att visa upp mig offentligt :)
Men jag tar igen det imorgon när jag kör ett dubbelpass. Har förhoppningsvis övertalat Liza att hänga med.

Så ikväll blir det sushi i Berglunds casa.
Ska faktiskt bli himla trevligt. Speciellt klockan nio :)

Imorgon blir det mys med Sara.
Vi ska käka och titta på fotboll.



Hoppas på sol och fint väder.

So long


Freitag

Slänger in lite bilder från fredagen i Berlin:



Firar med korv och öl på Kastrup.
Kolla in Therese bamsekorv.



Skål och välkomna.



Vårt fantastiska rum som Therese piffar upp.



Sjukt god pizza....kanske nog den godaste jag har ätit.



Stora och goda.



Lite drinkar på det innan det var dags att bege sig hemåt.

Kommer fler bilder inom kort...hang in there!

So long


Lövtunna

Asså det har hänt något med mina bröst.
Om man kollar på dom från sidan är dom helt platta :(
Hur kul är det att ha löv till bröst?

Bjuder på en bild från Berlin för att muntra upp lite.



Therese hade sminkat mig!

So long


Då kör vi sista natten

Då var denna vistelsen snart slut.
Katten jublar och jag jublar. Fantastiskt.
Har precis kommit hem från ett spinningpass på gymmet i Lödde.
Asså för jävelen.
Ac fungerade inte. Han som satt bredvid mig höll på att kola efter 20 minuter.
Svetten rann under mina tajta spinningbrallor. Förstår inte riktigt hur det gick till men det gick iaf.
Imorgon ska vi hämta mamma och pappa på Kastrup.
Planet landar halv sju. Tjohoo. Älskar att gå upp tidigt :S
Så snart blir det sängen.
So long

Pausvila

Här har ju inte hänt mycket på sistone.
Var hemma hos Tessan i fredags och busade med dom små.
Igår blev det jobb sen utgång. Vilken skräll.

Adelina, Sandra och Linn kom hem här. Det blev Melodifestival och mycket röstande på Danny. Det hjälpte ju tyvärr inte :(



Det blev Hipp till slut....



Den gamla haggan uppträdde!



Hottien Adelina.



Oklart mycket oklart.

Nu ska jag vila vidare innan detta tåget åker vidare till Lödde.

So long


En önskan

Var inne på Kicks innan och skulle handla nytt läppglans.
Kom på den smarta idén att det är ju mycket bättre om mamma och pappa handlar det till mig på flygplatsen när de åker hem.
Har fallit för denna färgen.
Hoppas mamma hittar dom, för pappa lär ju inte göra det!
So long

Ich och pi

Min stackars axel fick sig en omgång imorse.
Kortisonspruta hette boven.
Satan vad ont jag hade i typ 6 timmar.

Nu börjar det gå över till bara öm.
Hoppas det blir bättre när den börjar verka istället för att göra ont!



Ska behålla plåstret så länge som möjligt så man kan tycka synd om mig :(

So long


Önska önska runt i ring

Har precis varit på cirkelträning med syster.
Det var faktiskt ganska roligt.
Men fan vilken träningsvärk som börjar smyga sig på i mina lår.
Kände av det lite igår och ännu mer idag.
Hoppas det har gått över tills imorgon för då ska vi köra spinning.
Jag känner mig lite stressad fast jag egentligen inte är det.
Måste städa hemma i Malmö för på lördag vankas det fest.
Sen måste jag till systemet och till New Yorker och shoppa lite.
Kicks får vi inte glömma. Vill ha ett nytt läppglans från Dior.
Träningen får vi ju heller inte glömma. Sen måste man ju äta och duscha plus att jag jobbar hela lördagen.
Nu ska jag förbereda mig för Zlatan :)
So long

Omgjord

Igår hängde jag med Adelina.
Vi solade, köpte med oss sushi hem till henne sen färgade vi mitt hår. Eller tonade det.
Ville ha lite mer rött i och det är ingen bra färg att färga. Då sitter det som klister i flera år.
Nu kanske det bara blir några månader.
Köpte iaf en hårfärg i Ullared.
Ädelkastanj blev det.
Var på gymmet och spinnade i 75 minuter idag.
Kändes lite kort men det är deras längsta pass.
Hängde med Tessan till Nova direkt efter.
Fick två par chinos med mig hem.
99 kr styck tyckte jag minsann var billigt :)
Nu blir det fotboll på teve. Katten är inlåst i förrådet med sin p-pilla!
So long

Vad hände?

Caroline kom hit igår och var trevligt sällskap.
Vi åt sushi och tittade på Melodifestivalen.
Vi båda undrade hur fan det här gick till?
Why oh why?
So long

En utmaning

Kl 08.00 började Vasaloppet imorse. Då började även vårt spinningpass.
Kl 11.51 slutade det. 3 timmar och 51 minuter aktiv spinning.
Svetten rann, man drack vatten pch blåbärssoppa och tryckte bananer och proteinbarer.
Innan vi började så tänkte jag att jag var nöjd om jag orkade hälften och sen bara cyklade med i lugnt tempo.
Men ikke. Jag orkade hela. Efter två timmar började det kännas lite. Men det var bara till att bita ihop.
Aldrig har jag varit så intresserad av Vasaloppet som jag var imorse.
Körde rakt hem och duschade och sen la jag mig och vilade i två timmar.
Nu är jag lite mör i kroppen men det känns ändå bra.
Tycker jag är förtjänt av en pizza ikväll.
Vad tycker ni???
So long

Underbara människor

Har precis haft lite av klassen på besök.
Eller vi blev 6 stycken.
Var längesen jag skrattade så mycket.
Såhär in på småtimmarna har jag fått reda ut ett och annat.
Folk kan ju tro att man är skitzofren.
Nu ska jag nanna....ska till Ullared imorgon :)
So long

Imorgon är min dag

Det är min tur att ha fikan på jobb imorgon.
Tänkte bjuda på lite Otto glasstårta.
Har ni smakat den????
Om ni inte har gjort det så är det nog dags.
Fruktansvärt god!
Längtar till klockan blir tio imorgon.
Körde mitt sista spinningpass innan söndag idag.
Fiii fan va svetten rann. Fick torka på golvet efter mig.
På söndag gäller det.
Minst fyra timmars cykling!
So long

I mina drömmar

Här är skorna jag ville dö för i Berlin.
Vinkade hejdå till dom flera gånger.
Liten bild men naggande god :)
Kostade 200 euro.
Hoppas på lite billigare pris i LA.
Gå in här och kolla på fler Guess skor som man kan dö för.
Jag har redan tuppat av ett par tre gånger.
So long

Na na na na na come on

På vårat tyska hotellrum utan toalett fanns det minsann en teve som fungerade.
De körde lite musik på morgonen som vi gjorde oss iordning till.
Bland annat Rihanna.
S&M är en fantastisk låt med en fantastisk video som jag inte kan lägga upp på denna crap datan.
Återkommer en annan dag.
Har varit på 75 minuters spinning idag.
Förbereder mig för Vasaloppsspinning på söndag.
Kommer antagligen bli sjukt jobbigt!
So long

RSS 2.0