Fart och fläng

Idag har jag mest farit rundor. Började imorse hos sjukgymnasten. Ska dit två gånger i veckan och träna. Jobbigt. Sen har jag rastat Hanna hela förmiddagen. Fick fixat lite saker som behövde fixas tills ikväll. Så nu ska jag in i duschen lite snabbt. Ska hämta henne vid halv fem, sen ska vi till.............så lätt e jag inte Hanna!!!!!!!! Du får faktiskt vänta tills ikväll :)

So long

Sketa gott

Idag har jag tydligen ätit världens godaste kebab.....enligt en annan. Men jag måste ju själv säga att den va jävligt god. Inte alls tokigt faktiskt.
Nu ska jag gå och lägga mig. Ska va hos sjukgymnasten kl åtta imorgon :(

So long

Fubbickar

Jag hatar folk som bara går rakt ut på cykelvägen eller rakt ut i gatan. Bara för att där e ett övergångsställe så betyder inte det att man hinner stanna. Vissa kollar sig inte ens för och bara travar rätt ut. Värst e dom med barnvagn....va fan tänker dom med?? Fubbickar kan man kalla dom. Det e förresten mitt favoritord på skånska. Dom har nån form av tävling nånstans och jag tycker lätt att det kan vinna. Förklarar klockrent!

So long

Rida rida ranka :D

När jag va liten så red jag på den här!
273497-277

Nu rider jag på andra saker!

So long

Hannas partaj

Lördagen va väldigt stressig. Direkt från jobb till Laserdome för femkamp där jag hamnade i meslaget....dom gröna!
Va skitroligt där. Vi red på tjur, brottades i sumodräkt, slogs med mjuka pinnar, gick igenom laserstrålar och sist spelade vi Laserdome. Man blev sjukt svettig och jag har träningsvärk nu men shit va roligt det va. Det roligaste va att jag vann hela skiten. Det va inte helt tippat av fröken Berglund.
Sen va det hem snabbt och duscha och byta om och sen fick vi skjuts ut till Västra Hamnen. Där fortsatte festen. Först med god mat och lekar igen. Sen blev det sprit och singstar. Vi sjöng och vi sjöng. Vissa va mer tondöva än andra. Ska nog också införskaffa ett.
Jag och Annika stannade kvar till sist men sen bar det ut i natten för oss också. Etagé blev det och där stannade vi ju så klart tills dom stängde. Som vanligt.
Hade skitroligt hela dan. Tackar för det Hanna!
Här kommer lite bilder :)'

273497-269
En liten bit av tavlan som vi gav till Hanna...denna delen gjorde jag och Annika

273497-270
Underbar duett

273497-271
Jag och Sofia sjöng väldigt vackert

273497-272
Annika gjorde också ett försök med micken

273497-273
Va vackert :)

273497-274
Pulp fiction dansen vid halv två på natten

273497-275
En annan dans lite senare på Etagé

273497-276
Min medalj som jag vann :D

So long

Äta här eller i påsen

Det känns som att jag har bott i min handväska i två veckor nu. Har kläder, tandborste och deodorant där i. E liksom aldrig hemma längre.
Ska snart lägga in ett inlägg om Hannas 22-årsfest.....måste lägga in lite bilder först.

So long

Helt vit :(

Idag har dom tagit tre rör blod från mig. Så nu har jag fått ett jättestort plåster som jag aldrig ska ta av....bara så att alla kan tycka synd om mig!
Och tydligen så e jag väldigt vig också fick jag reda på.......ha ha ha....har man varit med i Malmöflickorna så har man :)
Nu ska jag göra mig redo för jobb....inte alls sugen på det.

So long

Go Hanna it´s your birthday

Idag fyller världens bästa Hanna Berglund år!
22 med andra ord. Och på lördag ska hon firas så det står härliga till :)

273497-268

So long

It´s alive :)

Skulle bara säga att jag lever!
Känns som att jag aldrig e hemma längre! Hinner knappt med mig själv!
Och nu håller jag på att bli förkyld...orkar inte va snorig på lördag. Då e det This is the night! För då ska Hanna firas :)

So long

Fällde en tår

I lördags när jag och Tirre va hemma hos Sara och Jonas så kollade vi på Se upp för dårarna efter Melodifestivalen.
Det e inte ofta jag gråter till filmer. Men i den filmen av alla filmer rann det tårar nerför min kind. Gråter bara till typ Lejonkungen.
Jag fick hålla igen för att inte börja gråta på riktigt. Jag tänkte att jag kan ju inte sitta där och böla.
Jag vet inte vad som hände riktigt men nåt va det!

image267

So long

Ingen vila ingen ro :(

Jag kommer aldrig att få sova.
Igår va jag uppe astidigt för vi skulle stå på loppis och i morse blev jag väckt av Antwone. Jag skulle va barnvakt men jag trodde inte att mitt pass började halv nio. Kanske vid elva hade jag ställt mig in på. Men tji fick jag :(
Och imorgon ska jag börja tvätta klockan sju....alltså ingen sömn då heller!
Jag, Tirre, Sara och Antwone har varit på Familia idag. Har aldrig varit där innan. Jävlar vad med skoaffärer. Hittade ett par vita stövlar som jag ville ha.....men inga pengar. Va ska jag göra???
Sen va vi och matade rovdjuren i Karlslund. Helt tokiga va dom.
Nu ska jag minsann hoppa i loppelådan!

So long

Calzone, Vezuvio och Funghii

Jag hejar på Sanna Nielsen och kebabpizza! Sjukt cool låt den där sista. Lät lite som Östblocket....kanske inte passar så bra i en Melodifestival men va fan, lite roligt kan man väl få ha???
Hoppas bara inte att crap Carola går vidare. Låten hade nog varit bättre om hon inte hade varit med! E så trött på att höra hennes skrålande.
Nu e det spännande igen!

So long

Kära nån

Va ju ett tag sen jag skrev så det e väl dags nu.
Alla hjärtans dag firades hemma hos Berglund. Det blev ostbricka :) Och gott va det. Vi fick en idé till hennes present också så det va bra.
Jag fick väldigt många presenter också. Har aldrig fått presenter innan utan bara kort och blommor. Men i torsdags haglade dom över mig. Jag blev skitglad.
Igår va det Let´s dance. Och då e man ju tvungen att dricka öl till :) Så det blev några Red Stripe. Annika passade på att rensa ut sin garderob också. Vi skulle ju stå på loppis idag.
Jävlar vad massa skit man kan sälja. Helt sjukt mycket crap. Vi tjänade ihop 1700 kr + ett könshår! Det va lite obehagligt. Men skönt att bli av med lite saker plus att man tjänade en slant.  Så nu ska jag gå och sanera mig! Kliar över hela kroppen.
Ikväll blir det mys hemma hos Sara och Jonas. Ska bli skönt fastän jag e aptrött just nu. Va uppe med tuppen imorse.
Nu kallar duschen.......och sköööönt ska det bli!

So long

Framförhållning kallas det

Den 24 maj e det fest här hemma hos mig :)
Först e det Eurovision song contest och sen e det bara party party all night long! Så ni som inte har bokat in nåt än....gör inte det heller.
För This is the night!!!!!
image266

So long

Sopa

Nu har jag sopat duvskit på min balkong.....så nu önskar jag bara regn så att alla spår kan försvinna för gott.
Va e det man ska göra för att det ska regna??? Döda en spindel eller???
Nån som har en spindel över kanske??

So long

Jävlar i havet

Fy fan vad mycket crap man samlar på sig.
Två svarta sopsäckar har jag fått ihop nu....vissa saker med prislappen kvar! Då undrar man ju vad man tänkte när man handlade kläderna!

So long

Läbbigt

En look alike kopia på Olof Pamle fes mig nästan i huvudet idag!
Mycket obehagligt!
Just nu håller jag på att rensa ur min garderob. Jag och Annika kanske ska stå på loppis på lördag och sälja lite gammalt crap. Får nog ihop två sopsäckar med mög som jag aldrig använder.
Snart ska jag äta fil med kanel och titta på Greys! Jippie!

So long

Sköna tollor

Dom här strosar  jag runt i varje kväll nuförtiden.
Hatar att frysa om fossingarna!

273497-265

So long


Klockrent

Carolina Gynning e nog fan den coolaste som finns! Rusky och Patrusky! Ha ha ha. Sjukt bra namn. Om jag skaffar djur nån gång så ska jag också döpa dom till det.

So long

Kanske lever....

Jag känner mig halvdöd idag faktiskt.
Hanna ringde två inatt och behövde hjälp...så det va bara till att köra ut till henne och passa lille Love...och Hanna!
Började jobba klockan sju och då va jag inte jättepigg kan jag säga. Men jag va tvungen att va pigg för det va inventering och då vill man inte att det ska bli fel.
Körde och käkade med Annika sen och efter det va det bara till att åka hem och slänga sig på soffan....för att tre timmar senare bli väckt av tre jävla telefonförsäljare. Men det va kanske tur ändå....annars kan man väl inte somna ikväll!
Nu ska jag kolla på sexturisterna på femman. Så jävla äckligt.

image264

So long

Resumé av helgen....

image263

Igår va det ju den underbara melodifestivalen......asså shit vilket crap. Christer jävla Sjögren. Jag och Annika ska säga upp våra medborgarskap. Hur i helvete kan han gå vidare. Det e ju sjukt att folket röstar på vilka personer det e som uppträder och inte om sången e bra eller inte. Man ska tydligen va folkkär för att ta sig vidare. Jag hejade på Velvet och Michael Michailoff....och inte bara för att han e snygg utan för att sången va bra.

Efter mellan så skulle vi kolla på Empire Records. En film från 95 med gänget här ovanför. Men det va inte helt smärtfritt. Man va tvungen till att ha Divx på sin dvd för att det skulle funka. Och det hade vi men då va man tydligen tvungen att ladda ner nåt crap för att kunna kolla på det. Och jävlar vad Annika kämpade. Laddade ner och försökte bränna skivor och ha sig. Under tiden hann jag kolla på dam handboll, italiensk fotboll, biljard och Jackass. Men när vi precis hade gett upp så fick vi hjälp. Vilken jävla tur. Men vi fick se den på datan så Heffastolarna åkte ut i hallen. Och där satt vi, två och en halv timme efter att vi hade börjat att försöka se filmen. Tur att vi fick rätt på det för det va en jävligt rolig film.
Halv två bar det hemåt....för att en timme senare gå upp igen och köra iväg för lite bus. Ja det va trevligt.
Va sjukt trött idag på jobb men va fan....det e väl smällar man får ta :)

Imorgon börjar jag jobba sju på Mobilia.....Jippie :)

So long

Guess who??

Ja kan ni gissa vem som e tillbaka???
Jag kan ge er en ledtråd.....dom sitter och hoar på min balkong!
Jävla skitdjur. Jag har köpt två stycken vindmöllor som jag ska tejpa upp så fort jag har fått silvertejp av Annika! Och så har jag köpt en liten sopkvast som jag ska städa upp deras skit med. För dom lär ju inte göra det själv!

So long

Vad vore väl en bal på slottet???

Ja det hade ju varit skitkul kan jag tycka.
Men va får man göra......gå och slita på ett jävla skitjobb som jag inte ens tycker e roligt längre. Drar mig varje gång jag går upp på morgonen och längtar sååååå mycket tills mina lediga dagar. Måste börja söka andra jobb nu på allvar. Pallar inte hänga där längre. E det nån som har ett tips så e det väldigt välkommet.
Nu ska jag gå och lägga mig. Kanske göra en utvald glad först men sen sova.

So long

Skit bra

Igår läste jag en skitbra sak på en toalett på Möllan! Så här stod det:

Medan man väntar på den stora kärleken så kan man vänta på den lilla.
Och medans man väntar på den lilla kärleken så kan man vänta på älskaren!
Men var fan e han då??????

Klockren :)

So long

Mallapa

Idag lagade jag mat och hade tre plattor igång. Alltså tre :)
Rätt så nöjd kan man säga :)

So long

Jisses

Herregud va spännande det e i Las Vegas! Och så va det sista avsnittet. Typiskt. När det e som mest spännande!

Fick precis reda på en hemsk sak. Hatar när det händer! Fattar inte!

So long

After Work :)

Igår hade vi after work på jobb. Vi samlade ihop en liten skara på fem pers. Jag och en annan började lite innan alla andra :)
Vi satt och drack ett tag på jobb innan vi gick till Restaurang Möllan. Där åt vi grillspett och drack öl! Två lämnade in ganska tidigt men eliten stannade kvar. Hemresan blev ganska rolig. Vi skulle sno nåt men hittade liksom inget. Bara en mega stor kruka som ingen av oss orkade lyfta. Och sen hade vi svärdfäktning. Men jag knäckte det....dom som såg oss måste ha undrat vad vi gjorde!
Nu ska jag laga mat!

So long

Skottpengar!

Jag har satt skottpengar på ungen som bor under mig....den e nog inte gammal men jävlar vilket oväsen den för. Speciellt på kvällarna och nätterna! Sjukt störig. Och när den inte blir tyst så blir pappan arg och börjar skrika.
Jävla unge...och pappa!
Våra biljetter till Rio har kommit :) Jippie!

So long

Smaskigt :)

Idag ska jag bli bjuden på mat.
Köttbullar med mos och sås. Allt hemmagjort! Inte fy skam alltså!

So long

Hurtig

Herregud vad jag har varit hurtig idag! Va uppe klockan sju och tvättade...gick iofs och la mig igen men dock...jag va uppe iaf. Sen gick jag till Triangeln och åt lunch med Annika. Och efter det så gick jag ut till Västra Hamnen hem till Hanna och Martin. Helt slut i benen nu. Men det va skönt....helt underbart väder idag :)
Diskuterade lite resor också! Kul!
Förra måndagen när jag va hemma hos mamma och pappa så gav mamma mig ett gammalt örngott som jag hade när jag va liten...med Fragglarna på. Jag blev skitglad så nu har jag det i min säng!

273497-262

Så här ser det ut!

So long


Bilder från i lördags

Här kommer ett väldigt litet urval från lördagen!
273497-261 273497-260
273497-259 273497-258
273497-257 273497-256
273497-255 273497-254
273497-253 273497-252

So long

That was the night

Shit vilken kväll! Sjukt rolig och mycket som hände som man inte trodde kunde hända. Men shit va kul det va. Bussen e ju bara den bästa förfesten ever. Där hittas det på många hyss.
E inte så bakis idag...mest trött. Fick det sista smset 7 imorse och sen hade jag en padda liggandes över mig klockan 11. Så det blev inte så många timmar!
Nu ska jag kolla här lite sen blir det sängen för fröken Olsson :)

So long

Jaaaaaaaaaaaaa

Nu e resan bokad :) Ska bli sjukt roligt!
Idag har jag och Annika varit ute och shoppat ihjäl oss. Och nu har jag apbråttom. Pappa kommer och hämtar mig om en och en halv timme. Och då ska jag va färdig. Så nu har jag inte tid med detta längre! För This is the night!

So long

Bara min

Måns Zemleröv e singel :) Så jag paxar väl han då! Bara så att alla vet!
Nu dricker jag Brahma. Brasiliansk öl om nån undrar. När Let´s dance e slut så ska vi beställa vår resa till Rio! Jippie!

So long

RSS 2.0