Off we go ;)

Såhär snygga blev vi





Vi visar vår ögonskugga  alltså :)

So long

En lista :)

Jag gör en liten lista medans Sofie duschar

2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja jag blev vuxen :)

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade nog inga.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja några va där väl :)

4. Vilka länder besökte du?
Danmark, Tyskland, Österrike, England, Brasilien och Argentina

5. Är det något du saknat år 2008 som du vill ha år 2009?
Pengar e ju aldrig fel

6. Vad var din största framgång 2008?
Att jag började skolan

7. Vad spenderade du mest pengar på?
Mig själv :)

8. Vad önskar du att du gjort mer?
Motionerat lite mer kanske

9. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ingenting....

10. Hur många one night stands?
Ehhh kanske en

11. Favoritprogram på TV?
The Hills

12. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Ehh japp

13. Hur tillbringar du nyår?
Med Sofie och lite jobbkompisar och sen förhoppningsvis Annika och Hanna

14. De bästa nya människorna du träffade?
Nya människor e väl som i min klass :) Och dom e ju bäst

15. Något du önskade dig och fick?
Ja massor

16. Något du önskade dig men inte fick?
Man kan ju inte få allt

17. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja det finns det säkert

18. Finns det någonting du ångrar med 2008?

Inte ett skit

19. Vilken del av 2008 var bäst? Första eller andra halvan?
Andra absolut

20. Hur tror du 2009 blir i sin helhet?
Hoppas det blir skitbra iaf....man får hoppas :)
Och så ska jag följa Saras nyårslöfte...

Nu e det min tur i duschen.....
Ha ett gott nytt år på er alla

So long


En liten paus

Nu ska vi dö på soffan. Vila lite innan vi ska börja göra oss iordning. Fick handlat det sista på Center Syd så nu e vi redo för Malmö by night :)
Jag ska ta en bild på oss sen så ni ser hur snygga vi blir ;)

So long

By SG ;)

Såhär ska jag se ut imorgon :)
Sofie har förberett mitt hår så jag slipper hålla på med det imorgon :)


Snyggt va????

So long

Triiiiist

Ja det gick  ju ändå snabbt att jobba :)
Extra skönt va det att komma hem till nybakade pannkakor :)
Och så va där en pannkaka som va med After eight i. Den va inte att leka med kan jag säga.

So long

Missade visst

Ja jag skulle visst jobba idag. Så nu snart ska jag köra iväg.
Va och handlade ett minneskort till min kamera innan också. Och så råkade jag lägga näsan i blöt lite för mycket visst. Sorry.
Nu ska jag bege mig till jobb iaf. Hade hellre legat slängd på soffan under mitt duntäcke som Sofie gör just nu.....



Har jag nåt i näsan eller???

So long

Kulturella till tusen

Jag och Annika va uppe i ottan för att hämta biljetter till Nöjesguiden festen. Kom dit vid elva men så öppnade dom inte förrän tolv. Så vi fördrev tiden på Triangeln tills kl tolv...och då visade det sig att man inte kunde hämta dom förräns kl fyra. Så vi körde till Lödde och hämtade pengar sen kollade vi på Outlet butiken nere vid Centan. Hittade bla en jacka så jag va tvungen att ringa mamma :)
Sen körde vi till Svedala. Hittade ett par snygga jeans men dom passade inte :( Så jag köpte två par Frank Dandy trosor istället. Mycket snygga e dom.
Va sjukt mycket folk överallt. Typ kö till Media Markt där jag köpte en ny kamera. Mycket billigare än vad jag hade räknat med :) Exakt likadan som jag hade innan men silvrig. Och pengarna som blev över gick till ett par byxor och ett par stövlar ute på Mobilia.
Vi blev lite fotbollssugna så vi körde ut och kollade Skånecupen lite. Inga roliga matcher. Utklassning i varenda en.
TIll sist blev det kebab.
Och nu när jag kom hem så stod Sofie och väntade :) Så nu ska jag slänga mig på soffan med henne och äta godis och kolla teve :)

So long

Lite ledig nu :)

Nu e jag ledig i en vecka :)
Har jobbat hela helgen. Igårkväll hann jag med att åka till Hbg och kolla bia med Sofie, Sara och Jonas. Blev Yes man. Va faktiskt helt ok. Käkade på Haket också. Lite annorlunda mot vad det va sist jag va där men lika god mat.
Nu ska jag hämta Annika sen ska vi hem till Berglund och ha julafton kan man säga :)

So long

Inget man vill

Tänk att åka på semester i godan ro en hel familj och bara komma hem med halva familjen.
En mardröm som man inte kan föreställa sig.
Kollade på en dokumentär innan om några som hade förlorat sina barn i tsunamin. Fy va hemskt det va att titta på. Tyckte så himla synd om dom. Jag grät och grät. Stackars människor.



Tänk vad lite vatten kan göra mot nån

So long

Hårt

Blev nog en del dricka igår ändå....mådde inte så bra imorse nämligen.
Annika kom hit till mig vid åtta....sen åkte vi ner till stan. Va så rutinerade så vi gick till Etagé och tog en stämpel direkt. Sen skulle vi till Koi men vi kom på att vi inte ville. Så vi åkte lite skridskor på Stortorget och sen blev det en öl på Mello. Hann in en runda på CG också. Råkade hälla ut ett glas rött vin över mig och knasbollen. Blev lite blöta kan man säga.
Va inne en liten liten stund på Etagé sen blev det kebab :) Fy fan va gott det e.
Sparade dö mycket pengar också för jag tog bussen hem :)
Nu ska jag fortsätta tvätta sen ska jag självdö på soffan.

So long

Cccurly

Blev locktången idag igen.
Men mest skulle jag visa min nya ögonskugga som jag fick i julklapp.



Ehhhh syntes ju inte så mycket :(

So long

Nu e det jul här i mitt hus

Nä julen e över....har lite fler julklappar som ska delas ut :)
Kom precis hem från Tirre. Sov där inatt...orkade inte köra hem!
Jag fick många klappar igår. Ska köpa en ny kamera nästa vecka, e ju helt handikappad. Va i La en sväng också och bytte julklappar. Jag blev väldigt glad över alla julkklappar. Fick en liten tår i ögat när jag körde hem precis. Fint gjort!!
Jag har dom bästaste vännerna i hela världen :)

Nu ska jag snart in i duschen...min ena vapendragare e hemma :) Så vi ska ut och svira tror jag. Va hemma och hämtade lite proviant hemma hos mamma och pappa :)



Jag äter macka med räksallad och dricker cider :)

So long

Så fin...

Jag fick denna bilden precis skickad till mig.....gissa från vem?????



Från en liten böna ;)
Fin va??? Jag blev jätteglad iaf!!

Till nåt helt annat....hittade en ny favorit låt när jag körde hem från Triangeln :)

Till now I always got by on my own
I never really cared until I met you
And now it chills me to the bone
How do I get you alone??? How do I get you alone???


Celine Dion- Alone



Från mig....

...till er alla!



En god jul önskar jag er :)

So long

Här va det livat :)

Värsta samlingen va här hemma när jag kom hem från jobb vid nio.
Hela kusinligan plus en extra kusin.
Vi åt julbord och så åt vi gröt.....ja fick en mandel. Undras vem jag ska gifta mig med????
Nu e kusin kvar......ingen vila ingen ro! Hon ska visst sova här!!!!
Dags att slå in lite julklappar :)

So long

Svettigt.....

Det tog på krafterna att jobba idag.....men det va skit roligt samtidigt. Man kan ha jävligt roligt i kassan faktiskt. Kom två tjejer och bjöd hela personalen på Red Bull.......skit gott va det :)
Sofie kom och åt lunch med mig och när jag kom hem så stod maten färdig på bordet :) Mycket gott och väldigt glad blev jag. Så nu har jag precis städat färdigt till kusins julträff imorgon. Nu kollar vi på Jeff. Vänta på Peanut....han e så jävla rolig :)

So long

Hiiiiiiimmma :)

Asså nu e jag hemma.
Har jobbat hela dagen. Marie va inne idag igen. Jag tror hon gillar mig :) Ha ha ha ha.....
Va en vända i Lödde också. Skulle egentligen till La men Sara va visst dålig :(
Så jag och Tirre körde ner till Ica maxi. Tirre ville hemskt gärna kolla på Idol-Kevin. Men vi såg inte till han där. Hon blev mäkta besviken ;)
Nu skulle jag egentligen behövt städa men det gör jag nog imorgon istället.....lyssnar nog vidare på Peter Jöbacks julskiva :) Micket bra!!!!

So long

Varför?????

Hur kunde jag missa att Mads Mikkelsen skulle va med i Musikhjälpen????
Varför i allsindar va inte jag på Gustav när han va där????
Crap :(



Har bara en liten liten sak till att skriva....
KUNDEN HAR INTE ALLTID RÄTT........

Kötthuvud!

So longHur

Råååååååleeeeet :)

Igår va en rolig dag :)
Gick i skolan lite på morgoen. Kan väl inte säga att det va nån direkt som brukade allvar.
Efter skolan åkte jag och Annelie hem till Isabella och bakade. Ja jävlar vad vi bakade. VIssa bra, vissa mindre bra. Jag fick göra om mina kakor för dom råkade bli lite brända :(
På kvällen va det dax för julfest. Hämtade upp Veronika, Annelie och Sandra och körde hem till Isabella. Där va det livat :) Julklappsleken e rolig. Speciellt när det blir bråk om vissa julklappar. Jag fick med mig ett mega stort suddi hem iaf.
Efter festen så va körde jag hem en runda till Hanna och Martin. Där va det vissa som va lite packade :)
Ibland e det skönt att va nykter faktiskt. Speciellt imorse va det skönt.
Idag har jag bara hängt i kassan på jobb.
Jag såg tre kändisar, två pax, ett gammalt ligg och Marie i min klass. Hann inte riktigt prata med henne :(

Nu vet jag inte exakt vad jag ska göra. Funderar på att ringa till min kusin och fråga vad hon ska göra ikväll. Dricka alkohol antagligen :)

So long

Inte riktigt sant

Jag har fått ett nytt smeknamn av Marie....
Torrsnippan!!
Hon skulle bara veta :)

So long

Galna människor

Asså det finns många konstiga människor har jag konstaterat.
Bla jag själv som gick upp kl åtta imorse och kl nio stod jag och kusin på badmintonbanan.....
Ni kan ju själv räkna ut hur det gick.
Va på möte också.....jag har fått praktikplats :) Tjohoo!!!!!
Sen gick jag i skolan och jobbade lite. Kom precis innanför dörren.
Imorgon e det sista dagen innan jullovet :) Känns bra att ha jullov. Det va inte igår :)

So long

I skolan

Här sitter jag i skolan :)
Ser väl int så trött ut.
Ärligt talat så fattar jag inte hur man orkar jobba och gå i skolan samtidigt. Men det e strongt av dom som klarar det!!



Snygg finne jag har på kinden va?????

So long

Fääääään

Attans...jag hade ett halvt poäng från VG på tentan :( Så jävla störigt. Men jag klarade det iaf :)

Kom precis hem från jobb. Shit vilka dryga kunder det finns. Ibland undrar man hur dom har blivit uppfostrade!
Nu ska jag hoppa ner i sängen och hoppas på att jag inte blir väckt kl sex imorgonbitti igen!

So long

Va det nån mer än jag....

....som höll på att skita på sig imorse.
Jävlar vad rädd jag blev. Fick ihop västa senariet i mitt huvud på bara några sekunder. Att huset skulle rasa ihop och alla mina saker skulle ligga i ruiner som jag fick gräva upp, och så skulle allt va helt dammigt och smutsigt. och hur skulle jag göra med datan liksom??? Ja det va mycket som hann cirkulera :)
Men ni måste hålla med om att det va rätt så obehagligt......

Min tå e nog på läkningsvägen :)

So long


O aj o aj

Asså i fredags gick jag in i karmen med min stor tå. Just när jag gjorde det så gjorde det så jävla ont. Ni vet man svär lite sen går det över. Det gick över tills i lördags, och i går och idag. Nu har jag skit ont. Tror att jag har stukat den. Funderar på att handla en glass så jag kan ta pinnen och spjärna upp den :)

Nu har jag precis varit och ätit lunch med Linda och Beata på jobb. Vi har fått våra julklappar. En resväska va det så jag får väl köra dit och hämta den. Hann med en kaffe med knasbollen också som kom med lite förslag :)

Nu ska jag göra lasagnette som jag kan ha med mig på jobb imorgon :)



Ser ni så ont jag har :(

So long

Nån gång ska ju va den första

För första gången i mitt liv så har jag blivit sugen på kaffe. Eller kalla det va ni vill.....mocca :)
Men jag va sugen iaf.

Igår när jag stod i kassan gick min behå upp.....det va lite jobbigt :)
Nu ska jag fortsätta med löner :)

So long


Impad

Fan va Peter Jöback va bra. Hade jag inte rakat mig innan så hade håret rest sig några gånger. Halleluja och Guldet blev till sand va mina favvisar.
Annars har jag bara jobbat hela helgen. Jävla danskar....dom e så tröga och aggressiva när dom inte får som dom vill. Och så vet dom ju så himla bra också.
Va hemma hos mamma och pappa en sväng och fick lite pengar så jag körde ner på Ica maxi och handlade. Så nu kan jag äta denna veckan också.
Om ungefär en halvtimme e det dags för sängen. Ska först trycka i mig en avokado.

So long

Inte helt okaj

Asså igår drack vi lite öl. Fast jag drack faktiskt inte så mycket. Först va vi på Cafe Rasoir en liten stund. Fick Isabell, Eva och Marie med mig :) Sen kom kusin vitamin också. När det bara va jag och kusin kvar kom Fredrik också. Sen gick vi till Piccolo mondo och käkade pizza. Jag åt en hel. Det händer fan inte ofta.
Efter det blev det Fagans sen skulle Sandra tvunget till Swing inn. För hon hade ju aldrig varit där. Och där jobbar ju några andra i min klass så vi gled in lite snyggt :)
Men där blev det bara vatten för mig. Orkade liksom inte va bakis idag. Håller på att tvätta nu och snart ska jag jobba.
Ikväll ska vi se Peter Jöback med jobb på Malmö arena. Ska bli jätteroligt.



Igår när vi skulle gå från Swing inn så va det nån som hängde in sin rullator i garderoben. Alltså det e inte helt okaj. Skrattade så jag höll på att kissa på mig......

So long

Tjohoooooo

Nu sitter vi i skolan. Ska jobba med löner idag.
Ikväll e det aw på Rasoir. Försöker dra ihop ett litet gäng. Ska fråga min kille i grann klassen :) Han e sniiiiig.

So long

Moaha ha ha ha ha



Marie skickade denna till mig...sjukt rolig :)

Spelat lite +

Nu har jag följt kusin ner till bussen. Hon hade inte marginalerna på sin sida direkt.
Vi spelade lite Sega men hon va så jävla dålig så jag bytte till Rayman. Lite bättre gick det då.
Nu  har vi druckit upp mitt vin och nu ska jag gå och lägga mig.
E ju AW imorgon :)



So long

Raj raj

Jag och kusin sitter och dricker rosé. Jag har lagat mat till henne. Hon va mäkta imponerad :)
Nu har vi glasen i högsta hugg och så planerar vi vår kusin jul middag :)
Eller hon planerar. Jag bara säger nej till att dra in en stor jävla gran här. Jag står på mig :)
Kom precis på att det kommer gå i ett ända fram till julafton. Ska jobba hela helgen och gå i skolan hela nästa vecka och jobba :( Men julafton e jag sååååååå ledig :)



So long

Why me :(

Om man nu ändå ska ha lockar i sitt hår, varför kan dom inte va fina då?
Typ såhär fina!



Själv har man bara lite fesna vågor!

So long

Friiiiiiser

Det e svinkallt här. Men det va himla skönt under mitt täcke som jag nu har övergivit.
Ska väl bege mig in i duschen nu för att sen ta mig vidare till skolan. Hoppas det går snabbt idag.
Sen ska jag laga sallad till kusin vitamin. Och så ska jag väl slå in julklappar.
Hoppas vi får reda på tentan idag.

So long

Fattade barret

Varför ska man alltid börja gråta när man kollar på Greys????
Och varför e Denny så jävla snygg?????
Bölar fortfarande men när jag har slutat så ska jag gå och lägga mig!

So long

Fler än jag

Det va inte bara jag som va trött tydligen.
Kollade lite på Nobelfesten. Det som e innan själva festen. Och dom filmade ut i publiken och där satt en man och sov.
Ha ha ha ha ha ha....shit va jag skrattade :)

So long

Jätte trött :(

Jag e helt färdig. Ska bli jätteskönt att få sova lite imorgon. Börjar inte förrän ett.
Harrys va roligt igår. Där va några som va skit roliga, och några som inte va lika roliga. Men helt ok. Gick in en liten sväng på Mello yello också.
Funderar på att göra spagettisoppa nu. E väldigt hungrig och lite törstig. Men det blir ingen öl idag. Vi hoppade det. Ska nog kolla alla som går in på Nobelmiddagen. Tycker det e roligt att kolla klänningar.

So long

En tanke

Det finns ju många som klagar på så jävla mycket. Och när vissa klagar på diverse saker, undra om dom tänker på att dom oftast själv på något sätt e exakt lika goda själv eller nån som står dom väldigt nära. Och då klagar dom inte utan då e det tydligen okej.
Ett tips e att tänka lite längre än näsan räcker nästa gång, och tänka att man själv e exakt lika god själv.
Allt för mig.

So long sucker


Aj aj aj

Jag har dö ont i min högerarm :(
Kusin och jag va och spelade badminton innan. Vi va faktiskt inte så dåliga på det. Ibland va det ju hål i racket men det va bara till att justera :)
Nu ska jag försöka andas lite innan det är dags att hoppa in i duschen och sen bege mig till Harrys för lite stand up och öl :)



So long

Crap :(

E svinhungrig....och det enda jag hittade i mitt lilla skafferi va en liten knäckemacka.
Så det blev det och ett glas mjölk.
Blir väl hem till mamma och pappa och kolla lite i deras skafferi.....hittar ju säkert inget så då "lånar" jag väl deras kort.....svårare än så e det inte. Jag kommer göra likadant med mina barn när jag börjar tjäna pengar....som jag kommer göra när jag slutar stå i en butik och glo.

So long sucker :)

Ra ta da ta da

Nu har jag precis kommit hem.
Snälle Marie körde mig :) Hemskt glad blev jag.
Blev lite öl och mycket skratt.
Nu kollar jag EM- krönikan. Håller på med Spanien matchen nu. Kommer snart bli så ledsen igen. Hur kunde dom tappa det?????
Ja inget man kan göra nåt åt nu!!!!
Jävla Petter Hansson!

So long

Tungan rätt i mun



Att klä min gran e inte så lätt :)

So long


I like ;)



Letade egentligen efter en annan men denna funkar ju precis lika bra :)
Gillar videon :)
Nån som känner igen sig kanske???

So long

Sköööööönt

Ja då va denna tentan avklarad. Gick bra tror jag.
Så nu e det så skönt att bara släppa det.
Blev Espresso house efteråt sen gick jag en liten runda i stan. Hittade två julklappar. Skitbra.
Sen va jag hemma hos Josy också...fick lite pepparkakor och julskum :)
Så snart ska jag göra mig snygg sen ska kusin komma och hämta mig. Vi ska till Media Markt och handla en locktång till henne och så ska hon köra mig till Pickwick. Vi ska dricka öl ikväll :)

So long

I´m done

Nu e jag minsann färdig pluggad för denna gången. Tror inte det går in mer i huvudet. Jag och Annelie satt och förhörde varandra på Espresso house.
Så nu ska jag väl kunna klara det.
Och nu väntar jag på att mamma och pappa ska komma med sprit till mig :) Dom har varit i Tyskland. Kanske hoppas på en bit mat och en liten peng också :)

So long

Va dö snabb.....

...trodde jag.
Va tom på väg ner till bilen men då visade sig att ingen annan va färdig. Så jag gick upp igen och nu sitter jag här och glor. E lite hungrig så jag funderar på om jag ska ordna något att äta.



Här sitter jag alltså.......och kolla Josy, min garderobsdörr e öppen :)

Slaktaren ringde innan förresten......

So long


Kommer aldrig hända

Jag kommer aldrig somna ikväll...sov typ två timmar på soffan precis.
Drömde skitkonstigt. Att Sara och Jonas åkte på semester, som dom faktiskt har gjort, men jag va helt säker på att dom skulle åka skidor i Sälen. Så jag undrade varför dom skulle flyga. Ja det är väl det jag minns :)
Vem tror ni åker ikväll????
Jag tror Robin!



So long

Finally fredag

Blev inte så länge i skolan...känns bara som man kör samma samma om igen.
Har precis varit och käkat också.
Har inget godis hemma :( E rätt så sugen faktiskt.
Nu blir det en stor paus hela kvällen. Om inget annat roligt dyker upp förstås :) Jobb imorgon. Ska faktiskt bli lite skönt. Tänka på annat för en stund.

So long

Tandblekning kanske

Ha ha ha.....
Pratade med Sofie innan och hon skulle äta chokladpudding. Så jag ville inte va sämre :)



So long


E det inte över snart???

Hade varit så skönt om det hade varit måndag eftermiddag nu! Bara släppa allt det här vad bokföring heter för en dag!
Har precis kommit hem från skolan så nu e jag sliten. Funderar på om jag ska äta mackor med ägg på!
Jag tänker inte plugga mer iaf.
Slänger mig väl på soffan och kollar Vänner nu snart!

So long

Klara för idag

Nu har kusin pysslat färdigt....jag också fast mitt gick snabbt :)
Sen slog jag in julklappar....fick inte slå in alla för vi ska visst fortsätta imorgon fast med glögg :)
Nu kastar jag in handduken för idag.....ska läsa lite först bara. Och så hoppas jag att jag inte blir väckt av en likadan atombomb som jag blev väckt av imorse.

So long

Blött :(

Jag va våt som en hund när jag kom hem till Annelie....sen när jag kom in så sken solen. Och vad händer när jag ska gå??? Det börjar snöa igen.....så typiskt Malmö :)
Efter pluggandet så gick jag en runda i stan.....hittade en julklapp till Love.
Och så hittade jag lite pyssel som jag ska sysselsätta mig med :) Ni får se sen.
Drack även en mocca idag. Det va inte så tokigt faktiskt. Så nu kan man säga att jag gillar kaffe.
Nu ska jag tydligen en sväng till Triangeln sen hem hit igen.....det e pysselkväll för mig och kusin :)



So long

Plugghäst

Sitter hemma och pluggar....har precis plöjt igenom bokföringslagen :(
Det va inte roligt.
Så nu e det väl bara till att fortsätta medans man har ångan uppe :)



So long

Aktiverade

Vi sitter i skolan....eller halva klassen iaf.
Inte så många här direkt.
Nu ska jag dricka lite julmust :)

So long

Knasiga

Jag och min kusin har precis varit på lägenhetsvisning. Hon kan inte fickparkera och vågade inte sno nåt!! Hemskt tråkigt.
Vi va på Ica Maxi också...inte ens en choklad kalender fick jag för det va inte lördag idag :( Men jag smög med lite annat :)
Och imorgon kommer hon till min skola :)
Jag ska visa henne lite hur det går till!!!



So long

Inte så kul

Jag gillar inte att ha tenta. Man måste plugga så himla mycket och jag tror inte att jag e gjord för det. Hoppas det går bra ändå :)
Satt i skolan till tre sen gick jag hem. Har precis satt igång diskmaskinen.....e mycket stolt att jag klarade det själv.
Snart ska jag laga mat. Min kusin kommer hit och ska käka sen ska vi kolla på en lägenhet tydligen.

So long

RSS 2.0