Dröm som liten

När jag va liten och va med pappa på hans jobb så brukade jag sitta vid hans skrivbord och låsades jobba där. Och han hade en miniräknare som skrev ut kvitto när man skrev på den. När jag va liten så va det mitt drömjobb. Att ha ett jobb där man fick sitta på en stol och slå på en sån räknare.
Och på jobb innan jag tog tjänstledigt så brukade jag sitta på kontorsstolen och vart jag än skulle i fikarummet så reste jag inte mig utan puttade mig runt på stolen.
Dom två sakerna va mina drömsaker som jag skulle göra när jag blev stor och fick ett riktigt jobb :)
Och nu sitter jag där på min stol och reser mig inte upp en enda gång...hämtar rapporter...hämtar papper i skrivaren och så slår jag på min miniräknare och och ut kommer små kvitto :)
Ha ha ha...verkar kanske töntigt men jag har kommit en bit på vägen till mitt dröm jobb :)

So long

Kommentarer
Postat av: sara

Naw så kärt ;) puss puss

2009-01-22 @ 07:08:41
URL: http://habibi.webblogg.se/
Postat av: Josse

Ja visst e det ;) Puss puss

2009-01-22 @ 18:17:45
URL: http://jirre.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0